Моє портфоліо
За фахом учитель історії, випускниця Чернігівського державного педагогічного університету імені Шевченка 1998 року. Викладаю історію, правознавство. Педагогічний стаж рахую з 1993 року у Шпотівському НВК. Учитель І категорії.
Я вибрала Долю собі сама
І що зі мною не станеться –
У мене жодних претензій нема
До Долі – моєї обраниці.
Особливість моєї професії в тому, що щодня й щогодини несу учням знання. Я – вчитель, і тому переконана, що моя робота, знання та вміння необхідні людям, яким завтра вступати в самостійне життя. Моє педагогічне кредо: «Не можна пізнати дитину, не люблячи, не поважаючи її гідності. Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині Людину. Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса – повсякчас відкрити в людині нове». Науково-методична проблема над якою працюю: «Формування правової компетентності на уроках правознавства шляхом використання мультимедійних презентацій».
Одне із завдань сучасної освіти – набуття учнями ключових та предметних компетентностей. Серед ключових компетентностей важливе місце при вивчені правознавства займає інформаційно-комунікативна компетентність.
Сучасні комп’ютерні технології в поєднанні з новітніми освітніми технологіями стають ефективними для підготовки учнів з визначеним набором освітніх компетентностей, які мають підготувати молодь до майбутнього життя в сучасному інформаційному суспільстві.
Викладання правознавства в сучасній школі вимагає від учителя креативного підходу у виборі методичних прийомів і засобів, тому використання мультимедійних засобів, на мою думку, є досить актуальним. Мультимедійні презентації дозволять підійти до процесу навчання творчо, урізноманітнити способи подачі матеріалу, поєднувати різні організаційні форми проведення занять з метою отримання високого результату, при мінімальних витратах часу на навчання.
Мета моєї роботи: це пошук сучасних активних та інтерактивних форм для розвитку правової освіти; підвищення якісного рівня використання наочності на уроці, щодо його продуктивності.
Використання презентаційних матеріалів на уроках допомагає:
- Раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці);
- Підвищити ступінь наочності;
- Отримати швидкий зворотний зв'язок;
- Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- Підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу учнями;
- Покращення взаємин «учень – учитель».
Загалом форми і місце використання презентації (або навіть окремого її слайда) залежить, звичайно, від змісту уроку, виховного заходу, цілей заняття, які ставить перед собою і учнями учитель. Вони можуть використовуватися на наступних етапах:
- При вивченні нового матеріалу. Дозволяє подавати дидактичний і навчальний матеріал різноманітними наочними засобами.
- При закріпленні навчального матеріалу. Для учня – це засіб самоперевірки, стимул до навчання.
- При перевірці і проведенні самостійних і контрольних робіт.
- Для поглиблення знань. Використовується як джерело додаткового матеріалу до уроку.
- При вирішенні завдань навчального характеру.
- Для виготовлення дидактичного матеріалу. Використовується при обмеженні матеріальних носіїв інформації.
Для уроків правознавства такі рекомендації повністю підходять.
На уроках правознавства використовую навчальні презентації.
Приклад однієї з них хочу вам запропонувати. Тема «Адміністративні правопорушення».
На цьому уроці можливості презентації:
- Допомагають акцентувати увагу учнів на основних поняттях теми;
- Для кращого засвоєння нового матеріалу є можливість використати схеми;
- І організовувати роботу з правовими документами;
- Навіть провести хвилинку відпочинку;
- В кінці уроку учні повертаються до визначених завдань уроку і мають змогу переконатися наскільки результативно вони працювали.
Майстерно продумана презентація може привернути увагу учнів та пробудити інтерес до навчання.
Розповсюдження досвіду здійснюю у процесі: проведення відкритих уроків, обговорення матеріалів на засіданнях шкільних методичних об’єднань, проведення позакласних заходів, предметних тижнів.
Позакласна робота має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах з правознавства.
Учням дуже подобаються класні години, пов’язані з творчими завданнями, вікторинами, конкурсами.
У своїй роботі намагаюся бути вимогливою і справедливою, врівноваженою і тактовною. Використовую, як власний педагогічний досвід так і досвід своїх колег.
Для підвищення власного педагогічного досвіду користуюся фаховими журналами: «Історія і суспільствознавство», «Педагогічна майстерня».
А для душі … люблю читати романи про кохання, іноді займаюся крапле (виготовлення картин із шкарлупи яєць), активна учасниця художньої самодіяльності.
Завершити свій виступ хочу такими словами, які сказав М.Рубакін: «Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання: слід розповсюджувати їх якомога ширше та застосовувати в житті».
Любіть не школу, а дітей, які приходять до школи;
любіть не книжки про дійсність, а саму дійсність;
не життя звужуйте до учіння, а учіння розширюйте до життя!
А найголовніше: любіть життя і якомога більше живіть живим життям.
У ідеальній школі вчитель не нудьгуватиме й не нудитиметься, бо в ній він сам житиме.