Четвер
10.07.2025
05:33
Вхід на сайт
Нові матеріали
[15.10.2014][Мої файли]
Сценарій виховного заходу "Брейн-ринг з правознавства" (0)
[15.10.2014][Мої файли]
Сценарій гри з правознавства "Знай і поважай права" (1)
[15.10.2014][Мої файли]
Година спілкування "Підлітки мають знати свої права" (0)
Хмаринка тегів
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
        
Сайт вчителя історії
    та правознавства


                                            Моє портфоліо

                                                                         

За фахом учитель історії, випускниця Чернігівського державного педагогічного університету імені Шевченка 1998 року. Викладаю історію, правознавство. Педагогічний стаж рахую з 1993 року у Шпотівському НВК. Учитель І категорії.

Я вибрала Долю собі сама  

І що зі мною не станеться –

У мене жодних претензій нема

До Долі – моєї обраниці.

Особливість моєї професії в тому, що щодня й щогодини несу учням знання. Я – вчитель, і тому переконана, що моя робота, знання та вміння необхідні людям, яким завтра вступати в самостійне життя.  Моє педагогічне кредо: «Не можна пізнати дитину, не люблячи, не поважаючи її гідності. Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині Людину. Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса – повсякчас відкрити в людині нове». Науково-методична проблема над якою працюю: «Формування правової компетентності на уроках правознавства шляхом використання мультимедійних презентацій».

Одне із завдань сучасної освіти – набуття учнями ключових та предметних компетентностей. Серед ключових компетентностей важливе місце при вивчені правознавства займає інформаційно-комунікативна компетентність.

Сучасні комп’ютерні технології в поєднанні з новітніми освітніми технологіями стають ефективними для підготовки учнів з визначеним набором освітніх компетентностей, які мають підготувати молодь до майбутнього життя в сучасному інформаційному суспільстві.

Викладання правознавства в сучасній школі вимагає від учителя креативного підходу у виборі методичних прийомів і засобів, тому використання мультимедійних засобів, на мою думку, є досить актуальним. Мультимедійні презентації дозволять підійти до процесу навчання творчо, урізноманітнити способи подачі матеріалу, поєднувати різні організаційні форми проведення занять з метою отримання високого результату, при мінімальних витратах часу на навчання.

Мета моєї роботи: це пошук сучасних активних та інтерактивних форм для розвитку правової освіти; підвищення якісного рівня використання наочності на уроці, щодо його продуктивності.

         Використання презентаційних матеріалів на уроках допомагає:

  1. Раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці);
  2. Підвищити ступінь наочності;
  3. Отримати швидкий зворотний зв'язок;
  4. Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  5. Підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу учнями;
  6. Покращення взаємин «учень – учитель».

Загалом форми і місце використання презентації (або навіть окремого її слайда) залежить, звичайно, від змісту уроку, виховного заходу, цілей заняття, які ставить перед собою і учнями учитель. Вони можуть використовуватися на наступних етапах:

  1. При вивченні нового матеріалу. Дозволяє подавати дидактичний і навчальний матеріал різноманітними наочними засобами.
  2. При закріпленні навчального матеріалу. Для учня – це засіб самоперевірки, стимул до навчання.
  3. При перевірці і проведенні самостійних і контрольних робіт.
  4. Для поглиблення знань. Використовується як джерело додаткового матеріалу до уроку.
  5. При вирішенні завдань навчального характеру.
  6. Для виготовлення дидактичного матеріалу. Використовується при обмеженні матеріальних носіїв інформації.

         Для уроків правознавства такі рекомендації повністю підходять.

         На уроках правознавства використовую навчальні презентації.

         Приклад однієї з них хочу вам запропонувати. Тема «Адміністративні правопорушення».

         На цьому уроці можливості презентації:

  • Допомагають акцентувати увагу учнів на основних поняттях теми;
  • Для кращого засвоєння нового матеріалу є можливість використати схеми;
  • І організовувати роботу з правовими документами;
  • Навіть провести хвилинку відпочинку;
  • В кінці уроку учні повертаються до визначених завдань уроку і мають змогу переконатися наскільки результативно вони працювали.

Майстерно продумана презентація може привернути увагу учнів та пробудити інтерес до навчання.

Розповсюдження досвіду здійснюю у процесі: проведення відкритих уроків, обговорення матеріалів на засіданнях шкільних методичних об’єднань, проведення позакласних заходів, предметних тижнів.

Позакласна робота має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах з правознавства.

Учням дуже подобаються класні години, пов’язані з творчими завданнями, вікторинами, конкурсами.

У своїй роботі намагаюся бути вимогливою і справедливою, врівноваженою і тактовною. Використовую, як власний педагогічний досвід так і досвід своїх колег.

         Для підвищення власного педагогічного досвіду користуюся фаховими журналами: «Історія і суспільствознавство», «Педагогічна майстерня».

         А для душі … люблю читати романи про кохання, іноді займаюся крапле (виготовлення картин із шкарлупи яєць), активна учасниця художньої самодіяльності.

Завершити свій виступ хочу такими словами, які сказав М.Рубакін: «Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання: слід розповсюджувати їх якомога ширше та застосовувати в житті».

                                               

Любіть не школу, а дітей, які приходять до школи;

любіть не книжки про дійсність, а саму дійсність;

не життя звужуйте до учіння, а учіння розширюйте до життя!

А найголовніше: любіть життя і якомога більше живіть живим життям.

У ідеальній школі вчитель не нудьгуватиме й не нудитиметься, бо в ній він сам житиме.